MISTRZOSTWA ŚWIATA INACZEJ

Na moim blogu poznacie nieznane dla szerszej publiki ciekawostki i szczegóły dotyczące mistrzostw Świata. Pierwszymi opisywanymi będą ostatnie, na które pojechałem jako trener odpowiedzialny za wynik sportowy. Mistrzostwa Świata juniorów i kadetów we Francji. Pierwszy raz kadeci pojechali w większości za swoje pieniążki. Tych młodych ludzi poznałem pierwszy raz (z wyjątkiem Agnieszki) w Warszawie na 5 minut przed wyjazdem. Zaopatrzeni w magnetyczne naklejki na samochodach (Team Poland U-14 , w barwach narodowych) wyruszyliśmy w długą,  na 2500 km.  podróż do Francji.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Przyjazd i zaskoczenie pensjonat w którym mieliśmy mieszkać jest zamknięty. Właściciel telefonicznie tłumaczy, gdzie znajdziemy klucze.  Dokonujemy podziału ,,pokoi”- klitek 2,5 metra na 4 metry. Największy na piętrze dostają zawodnicy ten mniejszy z łóżkami piętrowymi trenerzy i członkowie ekipy. Najmniejszy bez okien 2,5 na 2,5 metra Artur Kulka z małżonka Lidką.

Kucharz szykuje kolację, a ja z trenerem- kierownikiem Adamem Zielińskim i Fredem wyruszamy nad wodę zobaczyć jak wygląda rzeka. Oczywiście, Ci co mnie znają już wiedza co zrobiłem. Tak, tak – rozebrany do slipek wszedłem do wody aby zobaczyć jakie jest dno pochyłość, struktura(np. roślinność lub kamienie), głębokość oraz, gdzie jest termoklina.

Bogatszy w wiedzę trafiłem prosto na kolację.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kucharz Jarek, wspaniały i ciepły człowiek – ,,gotował jak u mamy”. Ale nie jeśc tu przyjechaliśmy. Do późnych godzin wieczornych rozpakowywanie, sprzętu, robactwa zanęt,glin i jeszcze tysiąca różnych ,,pierdoł”. Na wieczornej odprawie mianowałem najstarszego z kadetów kapitanem drużyny i nadałem przezwiska młodzieży.

Oto Captain (ten blondyn , drugi po prawej) obok niego po prawej Pati a po lewej Kurczak, Aga, Turbo Ziele, ten na dole to nie kadet, ale zwycięzca GP Polski z przed dwóch lat Narzeczony przyjechał pomóc koleżankom i kolegom.

Pierwszy poranny trening, pierwsze ryby i pierwsze kłopoty – mamy za małe ryby.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kolejne treningi są, już znacznie pozytywniejsze i wielkość ryb jest przyzwoita i szybkość łowienia poprawna, ale jest kolejny problem Turbo Ziele widoczny na trawie musi zostać zastąpiony przez rezerwową Agę (która będzie łowiła na jego sprzęcie). Turbo Ziele podczas wyczerpujących treningów 7 metrowymi topami z wymachu nadrywa ścięgna nadgarstka i jego udział jest wykluczony.

Wieczory trenerom upływają na szykowaniu zestawów i przyponów dla zawodników , a sami zawodnicy zajmują się przeróżnymi zajęciami. Jedni kopią w sianie, i silosie gospodarczym gnojaki ( zaczęło nam brakować) inni w porozumieniu z Edmundem Gutkiewiczem (trenerem U-23) obierają dla juniorów starszych na kolację ziemniaki. Przypomnę , że Edmund Gotował przez cały tydzień dla swoich zawodników posiłki.

Nieocenioną pomoc dał pod względem merytorycznym jak,  finansowym oraz pomocy technicznej Artur i Lidka Kulkowie. Tych dwoje mistrzów Polski pojechało do Francji za swoje pieniążki i sponsorowało np. zakup robaków . Artur i Narzeczonym zajmował się przez cały tydzień robactwem aby było świrze , pachnące i w idealnym stanie na haka i do zanęty. Jest to naprawdę wyczerpująca praca. Czasami kończyliśmy o 1 w nocy,  by o 5 rano spotkać się, ja przy zanętach i glinach z Narzeczonym, a Artur przy robactwie. Dzięki Artur !!!!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Treningi upływały na doskonaleniu techniki łowienia bardzo długim topem z wymachu, opiekunowie na pracach przy sprzęcie i zanętach. Czasami robiliśmy sesje zdjęciowe dla firm , które zechciały sponsorować kadrę kadetów na mistrzostwa świata.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ryby były na tyle duże, że każdemu z zawodników zawisł na haku waleczny cefal i oczywiście porwał zestaw.

Co robi ta ryba z wędka i zestawem na zdjęciu poniżej , jest bardziej waleczna od brzany i karpia.

Pozostałą część opowieści  o tych mistrzostwach  w kolejnym odcinku .