JESZCZE RAZ O JESIENNYCH KONOPIACH

Tak wielkie zainteresowanie towarzyszy wpisom o konopiach i nęceniu nimi w jesiennych okresach. Należy pamiętać, o czym pisałem wcześniej , wybieramy łowiska obfitujące w płocie. To jest połowa sukcesu. To płocie przede wszystkim są smakoszami ziarna konopi.

Jeżeli pogoda pozwoli , to postaram się jeszcze w tym tygodniu poszukać płoci nęcąc gotowanymi ziarnami.

Samo zakładanie ziaren opisywałem jeszcze raz na foto przybliżę taki sposób.

Widoczny biały kiełek jest miejscem w którym wbijamy haczyk o rozmiarze 16-18. W ten sposób jest to szybkie i pewne zakładanie przynęty. Na zdjęciu poniżej foto jak prezentuje się przynęta na haku.

Jest jeszcze jedna uwaga , o której nie wspomniałem. Obciążenie mamy zastosować tak, aby przynęta opadała jak najbardziej naturalnie. Jednym ze sposobów.  jest rozbicie śrucin na bardzo dużym odcinku i dużymi przerwami pomiędzy śrucinami.

Na tym wpisie zamykam temat konopi stosowanych coraz częściej przez wędkarzy.

Pozdrawiam czytelników DZIADEK

3 myśli nt. „JESZCZE RAZ O JESIENNYCH KONOPIACH

  1. Super artykul i super seria wykladow o konopiach. Zanim wyklad zostanie zamkniety chcialem zadac pytanie odnosnie necenia. Czy necenie samymi „pelnymi” ziarnami wystarczy? Czy necenie ziemia z niewielkim dodatkiem mielonych, prazonych konopii i pelnych ziaren tez warto sprawdzic?
    Pozdrawiam serdecznie.

    • Tego nie trzeba sprawdzać. Kiedyś nęcąc tylko ziemią wymieszaną z mielonymi i prażonymi konopiami zająłem 2 miejsce w sektorze na kanale Żerańskim.
      Pozdrawiam DZIADEK

  2. Ja kiedyś na Wiśle nęciłem konopiami z pszenicą a n hak zakładałem 2 ziarna konopi i brały piękne leszcze nawet 74 cm padł na konopie także przynętę tą już dawno sprawdziłem i polecam 🙂

Skomentuj

