SANDACZE RELAXEM

Od wielu lat specjalizuję się w połowie sandaczy. Z moich wpisów dowiedzieliście się o Orawie, Zalewie Zemborzyckim w Lublinie,  ale nie tylko te łowiska odwiedzam w poszukiwaniu ,,mętnookich”. Często wędkuję na Wiśle i Bugu. Przez wiele lat przekonałem się, że sandacze nie dość, że zmieniają miejsca żerowania na nowe , zmieniają pory żerowania w różnych latach, to jeszcze upodobania na kolory przynęt i ich pracę. Nie ma w tym żadnej reguły!!! Potrafiłem w jednym roku w połowie czerwca, złowić w ciągu 7 dni 57 sandaczy od 30 do 70 cm, na  PREDATORA Mansa (herbata z pieprzem). W kolejnym roku o tej samej porze, na tę przynętę zaledwie 2 sztuki. Temperatury były porównywalne, na echosondzie ryby były, jednak ignorowały moje przynęty, do momentu, gdy zmieniłem przynętę na KOPYTO  RELAXA  SILKA (sałata) .

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ryby tolerowały tylko tą przynętę i nic innego. Łowiąc tą gumą o symbolu katalogowym RKBLS 25-S055 złowiłem w ostatnich latach ponad 100 sandaczy i ponad 400 okoni.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Moje największe sandacze to te ponad 90 centymetrowe, kilka z nich dostarczyło niesamowitych wrażeń podczas holu. Pewnego ranka na zalewie Zemborzyckim , w ciągu godziny złowiłem trzy dziewięćdziesiątki, tą  największą zabrałem , tym razem aparat odmówił posłuszeństwa i zdjęcie zrobiłem  po powrocie do domu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Gdy intensywność brań ustawała, wystarczyło jedynie zmienić główkę z 20 gram na 12 i dalej pobierały moje seledyny. W tym samym roku na jesieni seledyny przestały im ,,smakować” , a reagowały doskonale na przeźroczysty seledyn ze srebrnym brokatem i czarnym grzbietem. Ta sama guma pasowała zarówno sandaczom jak i okoniom. Podam numer katalogowy tej przynęty bo warto ja mieć – KOPYTO  RELAX RKBLS 25-S067.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Te prezentowane na zdjęciach to wszystkie czterdziestki, spójrzcie ja głęboko pobierają tak dużą przynętę, z główką 20 gram. Agresywna praca pobudzała nie tyko sandacze i ,,garbusy”, szczupaki nie gardziły tą przynętą.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Wszystkie przynęty firmy Relax testuję w równej mierze uczciwie, są bardzo skuteczne  i mniej łowne, są takie, na które jeszcze nie złowiłem ryby na naszych wodach. W większości, są skuteczne i wystarczy dopasować się kolorem i modelem, a efekty są ,,murowane”. Testowanie przynęt nie polega na łowieniu jednym modelem ,,BO NAM BIERZE”. Czasami poświęcam cały dzień na obłowienie tylko dwóch lub trzech przynęt. Czasami mam tylko jedno, czy dwa brania, jednak doświadczenia swoje przekazuję do firmy RELAX, by na europejski rynek trafiały skuteczne  modele i kolory. Opisując Wam te najskuteczniejsze , oszczędzam wasze pieniążki, które wydalibyście na całe pudełka różnych kolorów. Spining wypełnił mi lukę jaka powstała po skończonej karierze zawodniczej, poświęciłem się temu z całą pasja. Podpowiedzi których dostarczam są warte grube pieniądze i wiele lat doświadczeń. W kolejnej opowieści przybliżę wam jeszcze bardziej łowne przynęty i sposoby na sandacze.